CZECH KIOSK

CZECH KIOSK | czech-kiosk.cz


Pro autoservisy, automotive

Komplexní proces plateb faktur zákazníků a proces příjmu a výdeje vozidel mimo pracovní dobu. Ten zahrnuje samoobslužné ověření zákazníka, který zaparkuje své vozidlo na vyhrazeném místě. Zadá číslo své objednávky nebo ji vytvoří až na místě. Vloží klíče do smart boxu. Systém notifikuje autoservis i zákazníka. Po opravě uhradí zákazník opravu či údržbu a vyzvedne své vozidlo. Je mu umožněn výjezd z autoservisu.

Procesy samoobslužného automotive řešení

Platby

Zaměstnanec vystaví zákazníkovi libovolnou fakturu. Zákazník na platebním automatu zadá číslo faktury nebo ho načte pomocí BAR/QR skeneru. Automat najde fakturu v informačním systému a zobrazí částku k úhradě s volbou platit kartou nebo v hotovosti. Volitelně lze umožnit částečnou úhradu (př. akontaci). Zákazník zaplatí a získá potvrzení o platbě. Platební automat předá informaci o provedené platbě do informačního systému autoservisu.

Volitelně je možné integrovat platbu přes platební bránu. Zákazník v takovém případě může uhradit ve svém zařízení mimo autoservis.

Výplaty

Pověřený zaměstnanec vytvoří v online systému pokyn k výplatě, který bude obsahovat částku, měnu, účel platby (př. záloha) a další identifikaci a platnost pokynu. Systém vytvoří speciální QR kód. Pověřený zaměstnanec zašle QR kód pracovníkovi, který může QR kód jednorázově využít na platebním automatu k získání hotovosti. Platební automat po výplatě předá informaci o provedené platbě do IS.

Všechny platební operace jsou zahrnuty do reportů a uloženy na automatu a/nebo posílány emailem pověřeným pracovníkům.

Odevzdání vozu k opravě mimo pracovní dobu

Zákazník přijíždí do autoservisu vlastním vozem. Zakázka na opravu nebo údržbu by měla být předem vytvořena před příjezdem. Vjezdová brána se tak po rozpoznání RZ vozidla otevře automaticky. Parkoviště autoservisu může být rovněž veřejně přístupné nebo zákazník požádá o umožnění vjezdu ostrahu. Vozidlo volitelně za branou projede průjezdovým kamerovým systémem, foto tunelem atp. Zákazník zaparkuje na odstavném parkovišti a vozidlo uzamkne.

Zákazník zvolí na smart boxu příjem vozu, zda se jedná o opravu po nehodě nebo o pravidelný servis. Dále vybere tovární značku vozidla. Zadá číslo své objednávky a potvrdí údaje nebo objednávku na smart boxu vytvoří. Následně vložení klíče od vozidla do smart boxem určené schránky a potvrdí vložení a souhlas s podmínkami služby.

Autoservis

Autoservis převezme vozidlo, tj. pracovník autoservisu zkontroluje vozidlo na odstavném parkovišti a vyzvedne klíčky ze smart boxu svým zabezpečeným přístupem. Dohodne se zákazníkem na ceně opravy nebo servisu. Po odsouhlasení zákazníkem jsou provedeny objednané služby. Vozidlo je následně připraveno k vyzvednutí. Zákazníkovi je zaslána faktura za služby – opravu nebo pravidelnou údržbu vozidla a bezpečnostní pin k vyzvednutí vozidla.

Vyzvednutí vozidla po pracovní době

Zákazník se dostaví do autoservisu. Přihlásí se RZ a bezpečnostním pinem k vyzvednutí vozidla. Volitelně je vyžadován sken ID dokladu zákazníka. Smart box vyzve zákazníka k úhradě faktury, nebyla-li již předem uhrazena.  Zákazník zaplatí částku bezhotovostně nebo v hotovosti dle typu platebního automatu. Platba je zaúčtována automaticky do informačního systému autoservisu. Smart box otevře schránku s uloženým klíčem od vozu a vyzve zákazníka k potvrzení převzetí klíčků. Smart box zobrazí číslo parkovacího místa a/nebo přístupový kód na zabezpečené parkoviště a zadá RZ na whitelist pro výjezd z parkoviště. Zákazník odjíždí – brána se automaticky otevře nebo lze řešit přes vzdálenou ostrahu.

Klíčové komponenty řešení

  • platební automat zahrnuje
    • QR kód skener
    • platební terminál
    • hotovostní periferie
    • termickou stvrzenkovou tiskárnu
    • volitelně další periferie
  • smart box zahrnuje
    • QR kód skener
    • ID skener
    • platební terminál
    • volitelně další periferie (př. wifi AP pro zákazníky)
  • samoobslužný software autopůjčovny
    • centrální objednávkový portál (web) – volitelně:
      • zabezpečené webové multijazykové prostředí
      • správu uživatelů, vozidel a služeb autoservisu
      • proces objednání a rezervace
      • propojení na moduly autoservisu – opravna, servis, mytí, tankování
      • statistiky, logování všech operací, data pro monitoring
      • notifikace vybranými komunikačními kanály
    • frontend a backend platebního automatu – poskytuje
      • intuitivní multijazykové prostředí, které provede zákazníky procesem platby faktury případně výplaty zálohy zaměstnancům
      • certifikovanou platební aplikaci CashMachine, která zajišťuje procesy jako je hotovostní a bezhotovostní platba, výplata v hotovosti a tisk
    • frontend a backend smart boxu – poskytuje
      • intuitivní multijazykové prostředí, které provede zákazníky procesem příjmu a vyzvednutí vozidla z autoservisu
      • certifikovanou platební aplikaci CashMachine, která zajišťuje procesy jako je skenování QR, ztotožnění zákazníka, bezhotovostní platba, tisk, otevření schránek atp.
    • integrace na systémy 3. stran (př. foto tunel, tankovací nebo mycí servis)
    • volitelně reklamní systém – poskytuje
      • průmyslové digital signage obrazovky pro zobrazování reklam
      • zabezpečené webové prostředí pro správu reklamních ploch, setů a obsahu

Klíčové vlastnosti

  • Autonomní provoz: Systém funguje bez personálu a je dostupný 24/7.
  • Flexibilní design: recepční automaty a software jsou k dispozici v různých formách.
  • Integrace s přístupovými systémy: Systém se integruje s interními IS.
  • Ovládání řešení: Ovládání zákazníkem i provozovatelem je intuitivní a snadné. Zákazník používá dotykovou obrazovku volitelně pomocí mobilní aplikace. Provozovatel má navíc k dispozici cloud řešení.

Případy použití

Všechny typy autoservisů osobních, nákladních a speciálních vozidel. Řešení se může rozšiřovat o evidenci přijatých a vydaných zakázek s Vyvolávacím systémem pro rychlejší odbavení zákazníků, reklamní kiosky, či zápůjčkou a vrácením náhradního vozidla.

 


CZECH KIOSK s.r.o., V Olšinách 2300/75, 100 00 Praha 10

www.czech-kiosk.cz, sales@czech-kiosk.cz, +420 222 764 624